JUOKSUHARJOITTELU

Helsinki City Running Dayssa on HCR -puolimaraton, HCM -maraton, 5km, puolimaraton + maraton tai jokin maratonviestin osuus! Hienoa, että haluat olla mukana ja voida hyvin. Olennainen osa juoksuun valmistautumista on tietenkin harjoittelu. Haluamme auttaa Sinua!

Harjoitusohjelmat sivulla on vinkkejä juoksuharjoitteluun, josta voit löytää juuri sinulle sopivan juoksuohjelman joko maratonille tai puolimaratonille. Harjoitusohjelmat ovat 30 vkoa, mutta mikäli aloitat harjoittelun lähempänä maratonia tai puolimaratonia voit muokata ohjelmaa sopivan mittaiseksi.

Ilmaiset yhteislenkit jatkuvat heti kun rajoitukset helpottavat. Lue lisää alta ja lähde mukaan treenaamaan kanssamme!

HARJOITUSOHJELMAT

Puolimaraton ja maraton harjoitusohjelmat ovat entisen huippujuoksijan ja nykyisen huippuvalmentajan Janne Ukonmaanahon suunnittelemat. Tsemppiä harjoitteluun!

Vinkkejä harjoitusvauhteihin, taso 1-5

Garmin Helsinki City Marathon ilmaiset maratonohjelmat. Nousujohteisella harjoitusohjelmalla kohti maratonia 2.10.2021
HCM maraton harjoitusohjelma 30 vkoa, taso 4, tavoite 3.00–3.30 t
HCM maraton harjoitusohjelma 30 vkoa, taso 3, tavoite 3.20-3.50 t
HCM maraton harjoitusohjelma 30 vkoa, taso 2, tavoite 3.45-4.30 t
HCM maraton harjoitusohjelma 30 viikkoa taso 1, tavoite 4.30-5.30 t

Helsinki City Run -puolimaratonin ilmaiset juoksuohjelmat. Nousujohteisella harjoitusohjelmalla kohti puolimaratonia 2.10.2021
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 4, tavoite alle 1.35 t
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 3, tavoite 1.35-1.55 t
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 2, tavoite 1.55-2.15 t
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 1, tavoite 2.15–2.50 t

YHTEISLENKIT

HCRD-YHTEISLENKIT W/ CRAFT HELSINKI

Yhteislenkit jatkuvat sunnuntaina 13.6.!

Yhteislenkkien tavoitteena on kohottaa kuntoa, treenata yhdessä kohti 2.10.2021 Helsinki City Running Dayta, nautiskella ulkona liikkumisesta, jakaa juoksukokemuksia porukalla ja tutustua samalla uusiin liikunnallisiin ihmisiin. Yhteislenkit järjestetään noin joka toinen sunnuntai. Huom! Osallistuthan lenkeille vain täysin terveenä.

Helsingin yhteislenkki on 60-75 minuutin leppoisa yhteislenkki neljässä* tasoryhmässä:

– 5:30 min/km – lenkin pituus 60-75 min
– 6:15 min/km – lenkin pituus 60-75 min
– 7.00 min/km – lenkin pituus n. 60 min
– 7.45-8:00 min/km juoksu/kävely – lenkin pituus n. 60 min

*Kesällä 2021 lenkit vedetään pääosin kolmella ohjaajalla jolloin vauhtiryhmät ovat 6:00 min/km, 7:00 min/km, n. 7:45 min/km (tarvittaessa juoksua ja kävelyä vuorotellen).

Helsingin HCRD-yhteislenkkien aikataulu 2021

Su 13.6. klo 12: Töölö, kokoontuminen Paavo Nurmen patsaan luona, Olympiastadioninaukiolla

Su 4.7. klo 12: Pirkkola, kokoontuminen jäähallin edustalla

Su 18.7. klo 12: Töölö, kokoontuminen Paavo Nurmen patsaan luona, Olympiastadioninaukiolla

Su 1.8. klo 12: Pirkkola, kokoontuminen jäähallin edustalla

Lenkkien kokoontumispaikat ja tavaransäilytys
Pirkkolan lenkillä kokoonnutaan ulkona Pirkkolan jäähallin edessä (Pirkkolan Metsätie 6, 00630 Helsinki).  Töölössä kokoonnutaan Paavo Nurmen patsaan luona, Olympiastadioninaukiolla (osoite Paavo Nurmen tie, 00250 Helsinki).Huomioithan Helsingin kaupungin määräykset kasvomaskin käytöstä liikuntapaikkojen sisätiloissa. Tästä syystä yhteislenkkien kokoontumiset ulkona.

Töölössä reppujen säilytys lenkin aikana onnistuu ohjaajien autoissa, ja Pirkkolassa jäähallin aulassa sijaitsevissa lukollisissa säilytyslokeroissa (toimivat kolikkopantilla).

Tervetuloa mukaan treenaamaan kohti Helsinki City Running Day:ta!

Seuraa meitä Instagramissa  ja saat lisämotivaatiota lenkkeilyysi.

Yhteislenkit järjestää Suomen Urheiluliiton juoksutapahtuma Helsinki City Running Day yhteistyössä Craftin kanssa. Yhteislenkille osallistuminen ei edellytä rekisteröitymistä tai tähtäämistä 2.10.2021 järjestettävän Helsinki City Running Dayn tapahtumiin, vaan mukaan ovat tervetulleita ihan kaikki omasta kunnosta kiinnostuneet.

 

Lisätietoa os. maraton@sul.fi

HCRD YHTEISLENKKI