JUOKSUHARJOITTELU

Helsinki City Running Dayssa on HCR -puolimaraton, HCM -maraton, 5km, puolimaraton + maraton tai jokin maratonviestin osuus! Hienoa, että haluat olla mukana ja voida hyvin. Olennainen osa juoksuun valmistautumista on tietenkin harjoittelu. Haluamme auttaa Sinua!

Harjoitusohjelmat sivulla on vinkkejä juoksuharjoitteluun, josta voit löytää juuri sinulle sopivan juoksuohjelman joko maratonille tai puolimaratonille. Harjoitusohjelmat ovat 30 vkoa, mutta mikäli aloitat harjoittelun lähempänä maratonia tai puolimaratonia voit muokata ohjelmaa sopivan mittaiseksi.

Ilmaiset yhteislenkit jatkuvat heti kun rajoitukset helpottavat. Lue lisää alta ja lähde mukaan treenaamaan kanssamme!

HARJOITUSOHJELMAT

Puolimaraton ja maraton harjoitusohjelmat ovat entisen huippujuoksijan ja nykyisen huippuvalmentajan Janne Ukonmaanahon suunnittelemat. Tsemppiä harjoitteluun!

Vinkkejä harjoitusvauhteihin, taso 1-5

Garmin Helsinki City Marathon ilmaiset maratonohjelmat. Nousujohteisella harjoitusohjelmalla kohti maratonia 14.5.2022
HCM maraton harjoitusohjelma 30 vkoa, taso 4, tavoite 3.00–3.30 t
HCM maraton harjoitusohjelma 30 vkoa, taso 3, tavoite 3.20-3.50 t
HCM maraton harjoitusohjelma 30 vkoa, taso 2, tavoite 3.45-4.30 t
HCM maraton harjoitusohjelma 30 viikkoa taso 1, tavoite 4.30-5.30 t

Helsinki City Run -puolimaratonin ilmaiset juoksuohjelmat. Nousujohteisella harjoitusohjelmalla kohti puolimaratonia 14.5.2022
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 4, tavoite alle 1.35 t
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 3, tavoite 1.35-1.55 t
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 2, tavoite 1.55-2.15 t
HCR puolimaraton harjoitusohjelma, 30 vkoa, taso 1, tavoite 2.15–2.50 t

YHTEISLENKIT

HCRD-YHTEISLENKIT W/ CRAFT HELSINKI

Tervetuloa mukaan yhteislenkeille!

Yhteislenkkien tavoitteena on kohottaa kuntoa, treenata yhdessä kohti 2.10.2021 Helsinki City Running Dayta, nautiskella ulkona liikkumisesta, jakaa juoksukokemuksia porukalla ja tutustua samalla uusiin liikunnallisiin ihmisiin. Yhteislenkit järjestetään noin joka toinen sunnuntai. Huom! Osallistuthan lenkeille vain täysin terveenä.

Helsingin yhteislenkki on 60-75 minuutin leppoisa yhteislenkki neljässä* tasoryhmässä:

– 5:30 min/km – lenkin pituus 60-75 min
– 6:15 min/km – lenkin pituus 60-75 min
– 7.00 min/km – lenkin pituus n. 60 min
– 7.45-8:00 min/km juoksu/kävely – lenkin pituus n. 60 min

*Joinakin viikkoina vauhtiryhmiä on kolme: Noin 6:00 min/km (75 min), 7:00 min/km (60 min) ja 7.45-8:00 min/km juoksu/kävely (60 min). Seuraa somekanaviamme, niin saat ajantasaiset tiedot.

Helsingin HCRD-yhteislenkkien aikataulu loppuvuonna 2021

Su 24.10. klo 12: Pirkkola, kokoontuminen urheilukentän vieressä huoltorakennuksen aulassa

Su 7.11. klo 12: Töölö, kokoontuminen Paavo Nurmen patsaan luona, Olympiastadioninaukiolla. 

Su 21.11. klo 12: Pirkkola, kokoontuminen urheilukentän vieressä huoltorakennuksen aulassa

Su 5.12. klo 12: Töölö, kokoontuminen Paavo Nurmen patsaan luona, Olympiastadioninaukiolla. 

Su 19.12. klo 12: Pirkkola, kokoontuminen urheilukentän vieressä huoltorakennuksen aulassa

Lenkkien kokoontumispaikat ja tavaransäilytys
Pirkkolan lenkillä kokoonnutaan ulkona Pirkkolan urheilukentän päädyssä sijaitsevan huoltorakennuksen aulassa (Pirkkolan Metsätie 6, 00630 Helsinki).  Töölössä kokoonnutaan Paavo Nurmen patsaan luona, Olympiastadioninaukiolla (osoite Paavo Nurmen tie, 00250 Helsinki).

Töölössä reppujen säilytys lenkin aikana onnistuu ohjaajien autoissa, ja Pirkkolassa huoltorakennuksen aulassa sijaitsevissa lukollisissa säilytyslokeroissa (toimivat kolikkopantilla).

Tervetuloa mukaan treenaamaan kohti Helsinki City Running Day:ta!

Seuraa meitä Instagramissa  ja saat lisämotivaatiota lenkkeilyysi.

Yhteislenkit järjestää Suomen Urheiluliiton juoksutapahtuma Helsinki City Running Day yhteistyössä Craftin kanssa. Yhteislenkille osallistuminen ei edellytä rekisteröitymistä tai tähtäämistä 2.10.2021 järjestettävän Helsinki City Running Dayn tapahtumiin, vaan mukaan ovat tervetulleita ihan kaikki omasta kunnosta kiinnostuneet.

 

Lisätietoa os. maraton@sul.fi

HCRD YHTEISLENKKI